Starostlivosť o bezpečnosť pacienta je pre nás vždy prvoradá

Od Redakcia -
Bezpečnosť pacienta pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti je všeobecne chápaná ako predchádzanie nežiaducim udalostiam, ako sú napríklad infekcie, so snahou o minimalizovanie poškodenia pacienta a dosiahnutie kvalitnej zdravotnej starostlivosti.

Na našej klinike je bezpečnosť pacienta a kvalita prevedenia zákroku vždy prvoradá, o čom svedčí niekoľko desiatok tisíc prevedených operácií pod vedením MUDr. Iva Ďurkoviča, MPH bez jediného prípadu endoftalmitídy. Endoftalmitída predstavujú závažný vnútroočný zápal, ktorý môže vzniknúť ako reakcia na zostatok šošovkových hmôt po operácii šedého zákalu, alebo ide o toxoalergickú reakciu na materiál vnútroočnej šošovky. Dodržiavaním najvyšších hygienických noriem,  najnovších operačných postupov a používaním jedinečnej technológie u nás zamedzujeme možnosti vzniku endoftalmitídy, ktorá môže viesť až k slepote.

Nový femtosekundový laser Ziemer FEMTO LDV Z8, ktorý sa používa aj v kataraktovej chirurgii.
Nový femtosekundový laser Ziemer FEMTO LDV Z8, ktorý sa používa aj v kataraktovej chirurgii.

Na čistote, hygiene a sterilite si dávame záležať

3 kritériá bezpečnej operačnej sály

1. Bezpečnosť – každý pacient dostáva pred vstupom do operačnej sály jednorazové oblečenie z veľmi odolného materiálu, ktorý má antibakteriálny účinok proti choroboplodným zárodkom a je vhodný aj pre alergikov.

2. Sterilizácia operačných nástrojov a operačného príslušenstva – na našej klinike používame sterilizátory zn. STATIM od renomovaného kanadského výrobcu. Zároveň používame jednorazové operačné sety, ktoré vždy slúžia iba pre jedného pacienta. Vysoká sterilita v praxi znamená nižšie riziko kontaminácie čiastočkami z oblečenia, infekcií a pooperačných komplikácií.

Všetky nástroje, ktoré sú používané pri operáciách prechádzajú najskôr mechanickou očistou, nasleduje sterilizácia minimálne 12 minút.
nasleduje sterilizácia minimálne 12 minút.

3. Vzduchotechnika operačnej sály – klimatizácia, chladenie a vykurovanie operačnej sály podlieha špeciálnym hygienickým nárokom a požiadavkám na prevádzku a výmenu antibakteriálnych filtrov. Na našej operačnej sále máme špeciálnu vzduchotechniku zn. DAIKIN, ktorá zabezpečuje laminárne prúdenie vzduchu. Ide o špeciálnu medicínsku vzduchotechniku, ktorá zabezpečí, že vzduch sa vymieňa, ale rýchlosť vzduchu je minimálna.

Kvalita, vysoká sterilita, čistota, profesionálne zloženie lekárskeho tímu a najmä referencie by mali byť nevyhnutné kritéria pri výbere kliniky, kde sa rozhodujete podstúpiť zákrok, tak aby bol pre vás maximálne bezpečný.

Presvedčiť sa u nás môžete na vlastné oči.